Så här funkar det
PP Pensions uppgift är att ge våra pensionssparare en bra och stabil avkastning. Därför äger vi både kommersiella- och hyresfastigheter. Vi säljer och köper fastigheter utifrån ett rent kapitalförvaltningsperspektiv. Därför kan inte några garantier ges om framtida lägenhetsförmedling eftersom förutsättningarna kan komma att förändras.
Som en extra bonus kan du som kund registrera dig i vår bostadskö. Den administreras via HomeQ. Deras digitala plattform omfattar också andra fastighetsägare runt om i Sverige.
Bostadskön är till för dig som är kund hos PP Pension, och för att stå i kön behöver du uppfylla följande krav:
- Du har ett sparande/pensionskapital hos PP Pension, eller
- Du har din tjänstepension med pågående inbetalning hos PP Pension
- Du måste logga in på din profilsida minst en gång per år för att se över så att dina uppgifter är aktuella
- Du ska vara folkbokförd och permanent boende i lägenheten/adressen, det är inte möjligt att upplåta den till barn eller liknande
Du som redan har en plats i vår bostadskö
För att behålla din köplats och dina poäng måste du nyregistrera dig hos HomeQ och det gör du via denna länk. Du måste registrera dig senast den 31 december 2022.
Newsec
Sedan maj 2022 sköter Newsec allt hantering av bostadskön. Har du frågor så skickar du dem via e-post till ppbostad@newsec.se eller ringer på telefon 08-558 050 00.
Newsec är också de som administrerar och hanterar våra fastigheter och hjälper våra hyresgäster. Det är alltså till dem du ska vända dig med dina frågor. Newsecs kontaktvägar är:
Serviceanmälan, dygnet runt
010 – 129 59 71
www.newsec.se/serviceanmalan
Störningsjour, dygnet runt
08 – 578 678 58
Hyresfrågor
08 – 558 050 00
e-post: ppbostad@newsec.se
Hemsida
www.newsec.se