Vi söker en driven kontorsassistent

Om oss
PP Pension erbjuder olika pensions- och försäkringslösningar till små och stora företag samt privatpersoner i mediebranschen. Som en medlemsstyrd förening ägs vi av de som sparar hos oss. Konkret innebär det att allt vårt överskott går tillbaka till våra medlemmar och det är viktigt då det har betydelse för hur vi agerar. Exempelvis delar vi varken ut provisioner, bonusar eller vinster till några aktieägare. Överskottet går istället tillbaka till våra sparare i form av låga avgifter, rabatterade fonder och rådgivning. Och så har det varit sedan 1882.

PP Pension har drygt 1 100 kunder, en årsomsättning på runt 400 miljoner kronor och förvaltar ett kapital om drygt 15 miljarder kronor

Kontorsassistent med intresse för ekonomi och koll på läget!

Är du kanske i början av din karriär – är serviceinriktad, driven och passionerad i ekonomi?
Med stort intresse av att utvecklas inom fakturahantering och bokföring?

Då är detta en bra plats för dig! Hos oss på PP Pension får du arbeta både självständigt och i en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Större delen av ditt arbete kommer du att ansvara för kontorsservice och administrativa arbetsuppgifter. Du tillhör ekonomienheten vilken innebär att du även får ansvar för fakturahantering och löpande bokföring.

Rollen innebär bland annat:

  • Posthantering
  • Inköp av kontors- och förbrukningsmaterial med mera
  • Möta och serva kunder och andra besökare
  • Förberedelser inför möten med kunder, interna möten samt styrelsemöten
  • Ansvara för kontoret i allmänhet – exempelvis kontakt med fastighetsskötare och service-leverantörer m fl
  • Fakturahantering
  • Löpande bokföring

Tjänsten innebär möjligheter för personlig utveckling ­­- framförallt inom ekonomi och administrativ assistans åt våra rådgivare samt kundadministration.

Vem är du?

  •  Har god erfarenhet av service
  • Arbetserfarenhet från ekonomi och/eller gymnasieutbildning inom ekonomi
  • God svenska och engelska i både tal och skrift
  • Systemvana, lätt att lära nya system

Vi ser gärna att du som person är öppen, har hög social kompetens och är initiativtagande. Du trivs i den omväxlande roll detta är och tar gärna tag i det som behövs. Du drivs av eget ansvar och möjligheter att utvecklas inom din roll, sätter stort fokus på service – både mot våra kunder liksom internt.

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan – varför inte redan idag.

Sista ansökningsdag: 2019-04-30

Dina ansökningshandlingar mailar du till madeleine.dahlincarlberg@pppension.se

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så ansök därför så snart som möjligt. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Dahlin Carlberg på telefon 08-729 90 70